Specialistul in PR – actorul principal din domeniul relatiilor publice

O industrie care a capatat o mare amploare in intreaga lume si care se dezvolta intr-un ritm ametitor este cea a relatiilor publice. Astfel, omul care lucreaza in acest areal profesional se intituleaza PR-ist, iar sarcinile lui zilnice sunt extrem de diversificate. Omul de PR este cel care se intereseaza despre absolut tot ce il inconjoara, observa, interpreteaza si face publice informatiile adunate. Prin definitie, relatiile publice reprezinta un proces de comunicare strategica, ce construieste legaturi reciproc avantajoase intre organizatii si publicurile lor.

Menirea PR-ului este de a suda legaturi intre companii si oameni, indiferent daca vorbim despre clienti, partener sau chiar publicul larg.

Legaturi mai stranse

Mai mult decat sustinerea unei legaturi cu mass-media, activitatea unei firme de PR este mult mai profunda si presupune o serie de responsabilitati care nu pot fi catalogate ca fiind simple de indeplinite. Pe scurt, meteforic vorbind, PR-ul trebuie sa fie o pata de culoare vesela pe un cer gri si incetosat. Actualmente, putine companii isi pot permite sa functioneze fara un PR in echipa, acesta trebuie sa salveze situatia organizatiei in situatii de criza, fructifica o legatura stransa cu institutiile de presa si manifesta o grija minutioasa fata de imaginea institutiei pe care o reprezinta.

O buna pregatire

In ceea ce priveste pregatirea profesionala, un bun manager de PR trebuie sa fie licentiat in Stiintele Comunicarii, dar trebuie sa posede cunostinte din domenii de activitate cat mai diverse: economie, politica, sanatate, religie etc. Un alt aspect de o importanta maxima il constituie si cunoasterea cel putin a unei limbi straine la nivel avansat. PR-ul are datoria de a fi in permanenta informat despre ceea ce se intampla in toate domeniile vietii si sa aiba la cunostinta detalii despre toate evenimentele care se petrec in proximitatea sa, care sa vina si in completarea intereselor companiei pe care o reprezinta.

Cele mai importante calitati

Cat despre calitatile morale ale unui bun PR, acesta trebuie sa dea dovada de foarte multa maleabiliate, intrucat intra des in contact cu persoane ce au temperamente total opuse. Specialistul in relatii publice trebuie sa aiba capacitatea de a comunica cu oricine si sa se adapteze in functie de personalitatea interlocutorului sau. Prin urmare, trebuie sa fie sociabil, zambitor, amabil, explicit, serios, amuzant (atunci cand situatia permite asta), pozitiv, curios si cu o energie debordanta.

Alaturi de mari specialisti

Expertii din domeniul relatiilor public sunt de parere ca cei mai bun PR-isti sunt oamenii care au absolvit studii de Jurnalism, tocmai pentru ca au avut ocazia de a patrunde in universul mass-mediei si cunosc cu exactitate care sunt nevoile presei in materie de informatii.

In afara de o relatie ireprosabila cu oamenii din exteriorul organizatiei a carei imagine o reprezinta, PR-ul are si datoria de a mentine o legatura foarte stransa si cu persoanele din interiorul companiei pentru bunul mers al lucrurilor.

Implicare 100%

Managerul PR este acea persoana din cadrul unei companii care manifesta o disponibilitate de 24 de ore din 24 atunci cand este nevoie de implicarea sa in cazul unei probleme ce cere o rezolvare imediata. Acesta se afla in permanenta relatie de comunicare cu institutiile mass-media, furnizand tot timpul informatii clare, utile si, cel mai important, adevarate. Prin activitatea sa incearca sa faca tot posibilul ca imaginea institutiei pe care o reprezinta sa nu aiba de suferit si sa o salveze in cazul unei situatii de criza. 

Daca iti doresti sa fii PR sau esti angajator si vreun un om care sa iti reprezinte compania, iata ce calitati trebuie sa intruneasca specialistul in relatii publice: amabilitate, un calm de invidiat, stapanire de sine, empatie si sinceritate maxima.

Un lucru este clar, nevoia de a avea un specialist in PR in cadrul unei companii incepe sa devina un aspect prioritar, care se regaseste adesea pe agenda multor antreprenori din toate colturile lumii. O firma de PR pe care ne putem baza in orice context este Tudor Communication, iar cine apeleaza aici va avea numai de castigat!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inline