Liceenii români au participat la cea mai importantă competiție națională de programare Java – Programează în Greenfoot

Peste 200 de elevi au participat la cea de-a patra ediție a Competiției Java – Programează în Greenfoot sponsorizată de Oracle Academy și organizată de Adfaber.

Competiția a provocat elevii de liceu să își pună cunoștințele teoretice dobândite la orele de informatică, în practică, învățând cum să își creeze propriul joc sau lecție interactivă în platforma Greenfoot, un mediu inovativ 2D ce reprezintă o evolutie în expunerea elevilor la programarea Java, orientată spre obiecte, după Alice.

Astfel, tinerii au avut șansa de a învăța bazele celui mai utilizat limbaj de programare din lume – Java și să fie recunoscuți pentru efortul lor. 80 echipe au realizat jocuri video și lecții interactive, competiția încurajând astfel dezvoltarea profesională și orientarea către o carieră în domeniul IT.

Suntem bucuroși să susținem în continuare Competiția Java – Programează în Greenfoot pentru elevii români. Această competiție nu numai că încurajează elevii să își demonstreze abilitățile de programare Java, dar le oferă și posibilitatea de a-și arăta partea creativă, realizând jocuri și lecții interactive folosind platforma Greenfoot. Oracle Academy continuă să ofere elevilor și profesorilor din România resurse pentru a-și dezvolta cunoștințele în informatică iar competițiile precum aceasta, contribuie la dezvoltarea experienței elevilor de lucru în echipă și colaborare, acestea fiind abilități necesare într-un job în secolul 21” – Jane Richardson, Director Senior, Oracle Academy , EMEA.

Concursul a fost organizat în cadrul Kids in Tech, platforma educațională lansată de Adfaber care își propune să ofere cursuri de programare gratuite în toate școlile de stat din România.

Acești elevi dovedesc că poți deveni un bun specialist încă de pe băncile liceului, dacă ți se oferă șansa să-ți descoperi pasiunea pentru programare și ai un mentor, un profesor care să te îndrume, să înveți mai mult și să te dezvolți”, a declarat Alin Chiriac, Fondatorul Adfaber.

Din cele x proiecte participante, 3 echipe formate din 2 elevi și un profesor, au fost desemnate câștigătoare de către juriul format din voluntari Adfaber, specialiști în domeniu și studenți la facultăți de profil.

Cel mai apreciat proiect a fost Serpent Rocks, realizat de Dan Mario-Alexandru și Turcu Alexandru Gabriel, sub coordonarea prof. Toncea Angelica,din cadrul Colegiului Național „Nicolae Bălcescu”, Brăila.

Echipa  Serpent Rocks
Echipa Serpent Rocks

Concursul organizat de dumneavoastră este unul care provoacă elevii să descopere zone noi ale programării, să-și dezvolte abilități și competențe noi care să vină în sprijinul unei societăți în continuă dezvoltare. Felicitări pentru această activitate și așteptăm alte inițiative asemănătoare!” – Angelica Toncea, prof. coordonator echipa Serpent Rocks.

Sunt onorat să fiu printre câștigătorii acestei competiții. Pasiunea mea de când eram mic a fost să aflu care sunt mecanismele din spatele lucrurilor, de aici și pasiunea de a afla cum funcționează jocurile și programele. Competiția m-a ajutat să nu renunț până când nu găsesc o soluție. Am învățat să mă documentez din surse diferite și să le pun cap la cap”, a declarat Dan Mario-Alexandru, elev (în clasa a XI-a) al Colegiului Național „Nicolae Bălcescu” din Brăila.

Pot spune că această competiție mi-a oferit oportunitatea de a mă autodepăşi, de a învăța un nou limbaj de programare şi de a pune în practică diferite concepte. Împreună cu colegul meu am conceput un joc de tip puzzle în care fiecare mutare contează, o provocare adevărată în ceea ce priveşte grafica și algoritmul necesar calculării mişcărilor rămase. Pasiunea pentru programare am descoperit-o spre finalul clasei a 10-a, cu toate că de mic am fost atras de tehnologie și de inovații; astfel încât în prezent am ajuns să îmi doresc o carieră ca software developer”, a declarat Turcu Alexandru-Gabriel, elev în clasa a XI-a la Colegiul Național „Nicolae Bălcescu” din Brăila.

Pe locul al doilea s-a clasat proiectul Burst (realizat de Cîndea Cristian și Biro Bogdan, sub coordonarea prof. Florea Gabriela) din cadrul Liceului Teoretic “Axente Sever”, Mediaș.Jocul prezintă o reinterpretare modernă a unui joc clasic: „TIC TAC TOE” (cunoscut și ca „X și 0”). Jucătorul se află într-o lume mistică în care evenimentele sunt controlate de un cocoș. Poți alege să joci împotriva lui sau împotriva altui jucător. Dimensiunile terenului de joc le alege tot jucătorul.”

Pentru mine, acest concurs a reprezentat, în fiecare an, o modalitate de a gusta din ceea ce înseamnă game developement și lucrul în echipă.”, Cristi Cîndea elev în clasa a XII-a, profilul matematică-informatică din cadrul liceului „Axente Sever” din Mediaș.

Nu sunt cel mai bun la învățătură sau practică, dar un singur lucru mă evidențiază față de ceilalți din jurul meu, iubirea pentru arta. De aceea sunt sigur că am adus jocul nostru la viață prin grafica pe care am creat-o pentru acest concurs.”, Biro Bogdan Alexandru (dar mai toată lumea îmi spune Biro, de când mă știu), elev in clasa a XII-a, profil matematică-

informatică, din cadrul Liceului Teoretic „Axente Sever”

Proiectul de pe locul trei a fost Dungeon Of Life (realizat de Pană Dragoș-Adrian și Ezaru Radu Ștefan, sub coordonarea prof. Ripeanu Luminița) din cadrul Colegiului Național „Mihai Viteazul”, Ploiești. „Ideea proiectului a fost inspirată de videoclipul youtuberului Exurb1a („Exurbia”) denumit “and then we’ll be ok”. Acesta ne-a inspirat să introducem povestea într-o lume interactivă, iar un joc cu această temă ni s-a părut încă de la bun început ideea perfectă. Execuția a constat în crearea unei temnițe plină de monștri pe care jucătorul o traversează în căutarea grifonului, în timp ce povestea acestuia se clarifică puțin câte puțin de la nivel la nivel.”

Radu și Adrian au fost mereu dornici să descopere cât mai mult și să muncească, fapt care a facilitat îndrumarea lor spre a crea ceva de care să fie mândri.” – Luminița Ripeanu, prof. coordonator echipa Dungeon Of Life.

Putem spune că în acest concurs am găsit atât o pasiune, cât și motivația să o urmăm. Ni s-a părut fascinant cum, chiar și după o zi obositoare de școală, parcă primeam forțe noi când venea vorba de lucratul la acest proiect. Fiecare problemă pe care o întâmpinam ne determina să muncim mai mult pentru a o rezolva, iar fiecare mică victorie de acest fel ne făcea dornici să ne confruntăm cu o alta.” – Echipa Dungeon Of Life

Despre ADFABER

ADFABER.org este o organizație nonprofit ce isi propune sa aduca educatia mai aproape de tehnologie

Despre Oracle Academy

Filiera educațională a Oracle, numită Oracle Academy dorește să ajute la dezvoltarea educației tehnologice și să o facă accesibilă elevilor din întreaga lume oferindu-le acces la informații, inovație, îmbunătățirea abilităților și la diversitatea domeniilor tehnologice. De asemenea, oferă un portofoliu complet de software, curriculum, tehnologie asistată și cursuri de formare, ajutor și resurse de certificare a instituțiilor de învățământ din 120 țări.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inline